Selamat datang ke Pusat Sumber SK Bayan Lepas 2 .. Membaca Nadi Ilmu >>>> Selamat datang ke Pusat Sumber SK Bayan Lepas 2 .. Membaca Nadi Ilmu >>>> Selamat datang ke Pusat Sumber SK Bayan Lepas 2 .. Membaca Nadi Ilmu >>>>

Friday 3 February 2017

KURSUS KEPIMPINAN PENGAWAS

TEMA

Pengawas Proaktif Pemangkin Kecemerlangan Sekolah

OBJEKTIF

  • Memantapkan pengetahuan sedia ada peserta berkaitan dengan jati diri.
  • Membina kepercayaan dan keyakinan pada diri bahawa dengan persediaan yang mantap boleh menjadikan para pengawas dapat membantu kearah peningkatan akademik dan sahsiah.
  • Melalui aktiviti – aktiviti yang telah dirancang ini , dengan harapan akan menyemarakkan rasa  komitmen yang tinggi dalam diri setiap para pengawas apabila menghadapi tugas yang diamanahkan   
  • Memupuk nilai – nilai kreatif dan semangat dalam proses melengkapkan diri dengan modul yang pelbagai.
  • Menyemarakkan komitmen yang tinggi dalam diri setiap pengawas  apabila menghadapi tugas yang diamanahkan .

TARIKH

1 dan 2 Februari 2017

Program ini dianjurkan oleh Unit Bimbingan & Kaunseling dengan kerjasama Unit Disiplin dan Pengawas serta Pusat Sumber SK Bayan Lepas 2 sebagai sebahagian daripada aktiviti yang telah ditetapkan di dalam takwim tahunan sekolah 2017. Program ini telah melibatkan 50 orang bakal  pengawas sekolah dan 30 orang murid bakal Pengawas PSS bagi sesi 2017. Tujuan utama penganjuran program ini untuk memberi pendedahan pengendalian tugas serta melatih murid sebagai seorang pengawas yang bertanggungjawab dan berwibawa. Selain itu, program ini dijalankan sebagai panduan untuk menghadapi cabaran memikul tugas dan tanggungjawab sebagai seorang Pengawas sekolah dan pengawas PSS. 

Oleh yang demikian, program ini dirancang untuk meningkatkan kemahiran dalam kepimpinan, pengetahuan dan semangat kerjasama di antara Pengawas sekolah dan pengawas PSS. Program ini juga dirancang untuk memberi ruang dan peluang kepada para pengawas untuk menyumbangkan pendapat, idea dan hasil kreativiti mereka kepada sekolah,  serta sesama rakan sejawat. Semoga usaha ini akan memberi manfaat dan hasil kejayaan yang cemerlang dalam menjalankan tugas murni mereka dari masa ke semasa demi mengharumkan nama sekolah .




No comments:

Post a Comment